Sunday, August 14, 2011

Selepas Meletakan Jawatan Sebagai Kakitangan Kerajaan

Selepas berhenti dari Pejabat Tanah Daerah Jasin,aku terus gagah melangkah dan menuju ke alaf baru.Dengan restu ibu tersayang,keluarga tercinta serta rakan-rakan semua,aku melanjutkan pelajaran ke IKM Jasin,Melaka.Satu-satunya institusi pengajian awam yang layak untuk aku sambung belajar.Walaupun aku sendiri tak pernah terfikir aku dapat memasuki IKM ni.Aku mula daftar sebagai 'graduan baru @ freshie' IKM Jasin untuk sessi Disember 1992.Aku faham,ahli keluarga dan adik beradik aku agak terkejut dengan langkah drastik aku ni.Maklum sajalah,diorang pun sebenarnya tak terfikir yang aku boleh melanjutkan pelajaran ke IKM Jasin ini.Apatah lagi,aku sebenarnya telah mempunyai jawatan 'tetap dan berpencen' di Pejabat Tanah Jasin dan meletakkan jawatan tanpa sebarang sebab.Kerja rilex,tak ada tekanan pun 'Dak Lin' ni bleh berhenti.(Dak Lin...adalah gelaran yang diberikan oleh ahli keluarga aku pada aku selama ini)..Sesungguhnya,'berani buat berani tanggung'..hehheee..(aku cuba memberikan semangat kepada diri aku sendiri agar menjadi manusia yang berguna buat Agama,Bangsa dan Negaraku"..amacam .?ada gaya pahlawan tak ?hehehee
Aku masih bujang....Memang macam hero...hehhehehe

 

No comments:

Post a Comment

Terimakasih kerana sudi membaca blog saya.Sebarang pertanyaan,komen serta maklumbalas boleh email terus ke : afqbiz@gmail.com