Thursday, October 9, 2014

Rumah Banglow Sedaraku

Selepas solat hariraya haji 1435H (2014) aritu,aku sempat visit rumah sedara aku,Kak Bedah ..tak jauh dari Masjid Chinchin,kampung aku..dia jemput dengan emak aku singgah sambil makan ketupat,rendang dan sarapan bersama..secara kebetulan,kereta aku parking depan rumah dia..aku pun singgah kat Bunglow dia yang baru..baru tak baru tapi dah 2 tahun dia buat..
Pandangan depan rumah ni..emak aku sedang berposing depan pintu...
 Aku tertarik dengan rekabentuk rumah Kak Bedah ni....cantik design dia...
Pandangan sisi sebelah kanan
 Nampak tersergam indah dan rekabentuk yang menarik....Aku mintak contact dari Kak Bedah contractor...dia bagitahu tauke kat area Air Keroh...
Ruang tamu
 Ruang tamu juga cukup sesuai dan tidak nampak serabut...memang tersusun
Dapur
 Dapur tak berselerak dan siap dengan kitchen cabinet....kat tepi ni aku makan ketupat dengan rendang daging kak Bedah...sedapnya...
Laluan ke dapur
 Lantai tiles yang cukup halus pemasangannya ..pada aku memang simple rumah ni..
Bilik Stor 
 Ada 4 bilik dan 3 bilik air dalam rumah ini...cukup puashati..
Bilik Utama
 Bilik memang luas dan sesuai untuk anak 4/5 orang....tapi kalu ada cucu rasanya kena fikirkan keluasan seterusnya..
Sebelah luar master bedroom
 Aku sempat ambik gambau kawasan sebelah luar..memang tertarik
Pandangan sisi kiri rumah


Sebelah kanan

Sisi kanan dari tepi jalan

cantekk
Paling aku terkejut,kos membina rumah ni tak sampai pun RM 90 ribu........perghhh,kalu market sekarang ,aku rasa memang murah.....

No comments:

Post a Comment

Terimakasih kerana sudi membaca blog saya.Sebarang pertanyaan,komen serta maklumbalas boleh email terus ke : afqbiz@gmail.com